Z myślą o konsumentach dokonujących zakupów przez internet powstały specjalne regulacje prawne. Stało się tak za sprawą dyrektyw unijnych. Instytucje europejskie zauważyły problem wynikający z nieuczciwych praktyk prowadzonych przez sprzedawców internetowych. Postanowiły dać temu kres, dlatego przepisy zostały zaostrzone, a polski ustawodawca uwzględnił je. Dzięki temu konsumenci mogą czuć się bezpiecznie robiąc zakupy w sklepach internetowych.
Warto mieć również świadomość, że sprzedawca prowadzący działalność internetową ma dodatkowe obowiązki względem klienta, które nie obowiązują w przypadku sprzedaży stacjonarnej.
Zadaniem każdego sprzedawcy, który sprzedaje towar za pośrednictwem internetu, jest poinformowanie konsumenta o swoich podstawowych danych (powinny być umieszczone w widocznym miejscu na stronie sklepu internetowego), a także o właściwościach oferowanych towarów i usług. Klient musi także otrzymać informację o dostępnych sposobach zapłaty, jak i dostarczenia towaru. Najlepiej, gdy wszystkie te informacje są przesyłane w jednej, czytelnej wiadomości do klienta. Dzięki temu sprzedawca uzyskuje pewność, że wszystkie ważne informacje dotarły do konsumenta i miał on możliwość się z nimi zapoznać.
Regulacje prawne przewidują, że konsument dokonujący zakupu w sklepie internetowym ma prawo do zwrócenia towaru bez podawania przyczyny w terminie do 14 dni od daty jego nabycia. Musi on jedynie odesłać towar na adres wskazany przez sklep internetowy, oczywiście w nienaruszonym stanie i oryginalnym opakowaniu. Następnie przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić klientowi pieniądze za taki towar.
Jeżeli w Twoim posiadaniu znajduje się wadliwy towar, możesz ubiegać się o jego reklamację przez 2 lata od dnia zakupu. Istotne jest, aby złożyć pismo reklamacyjne na piśmie oraz podać problem, jaki zauważyliśmy w działaniu produktu. Można ubiegać się albo o zwrot pieniędzy za zakupiony towar, o jego wymianę na nowy lub naprawę.